New Yorki Mumbaisse, Amsterdami teel

Minu viimane reis oktoobris sisaldas minu jaoks palju esimesi sõite. Reis algas New Yorgis ja peatus taas Amsterdamis Mumbais Amsterdamis, seejärel tagasi New Yorki. Igas sihtpunktis oli meil umbes 24 tundi. Olen mitu korda Amsterdamis käinud ja see on tore reis. New Yorgi väljumine on pärastlõunal ja saabumine on vahetult pärast südaööd ida ajal (veidi pärast kella 6 hommikul ja Amsterdamis on endiselt pime). Rahvusvaheliste lendude jätkudes ei ole uneplaan liiga raske.

Väljusime Amsterdamist kell 10 Mumbai poole. See oli minu esimene lend lennukipiloodina täiesti väljaspool USA-d (olin juba aastaid tagasi Jaapanis kergelennukitega lennanud). Selle jala kergenduspiloodina läksin pausile umbes 30 minutit pärast starti. Kui ma natuke rohkem kui kaks tundi hiljem kokpitis tagasi jõudsin, asusime Türgi põhjaosas, Kaspia mere lõunaosas. Veel üks esimene. Selle ajani polnud ma kunagi lennanud kaugemale itta kui Istanbul. Võtsin lendamiskohustused üle, kuna seda jalga lendav mees läks puhkusele. Järgmised paar tundi olid kokpitis väga hõivatud maastiku tõttu, kus me üle lendasime. Kui oleme kõrgel kõrgel alal, peame alati ootamatu rõhu kaotuse korral kavandama evakuatsioonitee.

Õhupaneelilt langevad hapnikumaskid kestavad ainult umbes 15 minutit, nii et peaksime kiiresti laskuma sinna, kus õhk on hingav - umbes 10 000 jalga. Kuid pikka aega sellel lennul olime üle piirkondade, kus minimaalne ohutu kõrgus oli sellest palju suurem. Ühel juhul nägin 21 000 jala pikkust võre MORA. (Ruudustik MORA on marsruudi minimaalne kõrgus kaardil igas ruudustikus). See oli minu jaoks järjekordne esimene: kõrgeim maastik, millest olen üle lennanud.

Igas lennusegmendis oli Lorenzo the Magnificent.

Vaene kaaslane. Tema kunst, mida üldiselt peetakse ManAlliks, mida me pidime tegema, on laadida ida poole liikudes igale segmendile sobiv hädaolukorra tee, siis veenduge, et oleksime mõlemad kavandatud põgenemisteest teadlikud.

Muude esimeste hulgas olid riigid, kellest ma pole kunagi üle lennanud: Iraan, Pakistan, Afganistan, India, Türkmenistan, Aserbaidžaan ja Gruusia.

Kõigele lisaks maandusime Mumbaisse umbes kohaliku aja järgi kell 22.00 Diwali esimesel päeval ehk tulede festivalil, mis on aasta hindude jaoks üks olulisemaid festivale. Igas asustatud piirkonnas, mida Indias nägime, oli pidev ilutulestik. See oli võluv; Ma pole kunagi varem näinud sellist lakkamatu levinud ilutulestiku väljapanekut. Lõpliku lähenemise korral nägime, kuidas nad lahkuvad meie ja lennujaama vahel. Ma pole kindel, et keegi tegelikult meid üritas lüüa, kuid üks rakett lõhkes meist kõrgemal ja meist vasakul. Pidu kestis endiselt tund aega hiljem, kui me saabusime oma majutushotelli.

Viimane esimene minu jaoks Mumbais: ajavöönd oli poole tunni pikkune, st Zulu + 5, 5 tundi (EDT + 9, 5).