“Tüdrukud jääl” jagavad oma kogemusi valdkonnas

Laupäev, 12. august 2006: seitsmes päev Bakeri mäel

"Tere hommikust daamid, on aeg tõusta!" Erin Pettit karjus külmal mäehommikul rõõmsalt. Meie juht oli Portlandi Riikliku Ülikooli juhendaja Erin. Teda tervitati rea sarmikute ja mõrvade protestidega. Päeva peakokk Tiffany nägi vaeva, et Amy ja Molly kohal roomates end oma niiskest telgist välja tõmmata. Ta tegi ukse lahti ja külma õhu puhumine täitis meie alandliku elukoha, meie meelehärmiks. Meie poolt asustatud väike tiik külmutati keerukaks ristõmbluseks ja vool oli lakanud voolanud!

Pärast kuuma hommikusööki kaerahelbedest ja kakaost murdsime kella 10 paiku laagri ja suundusime Eastoni liustiku poole. See oli meie viimane päev liustikul. Matkasime umbes 50 jalga üles Macalfe Moraine'i poole - kaljuseina katuseharjani, mille liustik jättis mitu aastat varem. Meie all läksid kivimid lõdvemaks ja taimestiku hulk vähenes. Erini sõnul olid need märgid sellest, et liustik kattis meie all oleva maapinna tõenäoliselt vähem kui 100 aastat tagasi. Pärast umbes 30-minutist matkamist jõudsime liustiku külje ääres asuvate hiiglaslike lõhede põhjani ideaalse lumeplatsini. Meie krambid olid tihedalt rihmadega koos meie rakmetega, mis mõne sekundi jooksul kokku panid. Vaevalt jõudsime liustikule, enne kui mägironimis giid Cece Mortenson uuris oma järgmist sihtkohta uurida: lõhe kõrgel meie äsja lahkunud lumeplaastri kohal. Ronisime kõik aeglaselt järsust, jäisest, kivisest, porisest nõlvast üles. Vaatasime lahtisest praost alla ja võis tegelikult näha liustiku all olevat maapinda. Pärast kiiret piilumist asusime aeglaselt tagasi oma teed, kasutades oma täiuslikke krampimisoskusi. Olime kõndinud vaid kümme minutit, enne kui komistasime oma järgmisele seiklusele. Järsku käskis Cece meil oma pakid maha visata ja teda jälgida. Nägime, kuidas ta aeglaselt kadus, mis tundus olevat väike koobas. Kui me koopasse jõudsime, mõistsime selle suurust. Meile kõigile 11 mahub palju küünarnukke. Vaatamata aeglaselt tilkuvale mudale õnnestus meil teha hunnik pilte ja märkasime isegi tohutut rändrahnut, mis oli koopa välja lõiganud, kui liustik sellest üle voolas ja jättis liustiku ja selle all olevate kivide vahele pilu. Koopa ülaosa oli sile ja majesteetlikult sinine, sest päikesest tuli läbi jää jää vihma. Me kõik roomasime mudast tilkuva koopa juurest välja, kuid põnevate naeratustega nägu!

Pärast lõunat jagunesime meeskondadesse, et kontrollida kolmapäeval alustatud katseid. GPS-meeskond mõõtis lipuasukohti ümber, et näha, kui palju liustik on viimase nelja päeva jooksul liikunud, ja ojameeskond mõõtis erineva suurusega pinnavoogudest alla voolava vee kiirust ja kogust. Voogesimeeskond tegi ka oma voogudest pilte, et võrrelda neid teiste selle nädala varem tehtud piltidega. See ütleks meile, kui palju see meie siinoleku ajal muutus. Kui kõik olid lõpetanud, jagunesime uuteks rühmadeks, et aru saada, kui palju voolas liustiku peal paljudes väikestes ojades vett, võrreldes liustiku all olevatega. Üks rühm loendas kõik liustiku kohal olevad ojad ja liigitas need kolmeks ojakompleksiks: suureks, keskmiseks või väikeseks.

(Illustratsioon: Stephen Rountree) Liustiku alumine osa on tahke jää ja nagu Diana Diaz (16) ja Brittney Wyatt (15) teada said, saab ronida ainult krampide abil. (Foto autor Erin Pettit) Läbi jää paistv valgus muudab koopa katuse (ülal, Amy Rarig, 17-aastane) jube siniseks. (Foto autor Erin Pettit) Õpilased jagunesid kaheks meeskonnaks: üks registreeris liustiku liikumise ja teine ​​(ülal) mõõtis vooluvee suurust, kuju ja vooluhulka, jälgides objekti (ühel juhul huulepalsami tuubi korki) selle laskmise ajal. minevikus olevad markerid lume sisse ajanud. (Foto autor Erin Pettit) Kuna Glacier Peak varises kaugele (paremas servas), andis iga-aastane Perseidi meteooriduš tüdrukutele nende eile õhtul laagris pimestava valgusetenduse. (Foto autor Erin Pettit)

Tagasiteel liustiku keskele viis Cece meid üles vaatama suuremaid lõhesid. Tee ääres leidsime jääspiisid, kes elavad lumes kasvavatel vetikatel, mis on kinni jäänud krevetide jäässe. Jää ussid on vaid üks osa liustiku ökosüsteemist; nägime ka ämblikke, rohutirtse ja muid putukaid, aga ka linde nagu Rosy Finch, kes söövad jää usse, ja muid vead, mis liustikul ripuvad.

Teine rühm töötas Eriniga väikeste, keskmiste ja suurte ojade laiuse ja sügavuse ning nende veevoolu kiiruse mõõtmiseks. Seda oli lihtsam öelda kui teha. Kiiruse mõõtmiseks pidi meeskond teatud punkti vette teatud punkti viskama, käivitama taimeri ja lõpetama aja määramise, kui see möödus teisest punktist. Me ei leidnud tööks sobivat eset. Proovisime kasutada lehte, mis takerdus oja põhjale jääkristallidele. Sama pettumust valmistas ka muu looduslik praht. Siis kasutasime pliiatsit - see töötas hästi, kuid ainult keskmises ja suures voos ning pidime veenduma, et me ei kaota seda allavoolu. Kuid väikese oja veevool oli väga nõrk, selles oli palju jääkristalle, mistõttu oli ükskõik millise eseme saamine keeruliseks ojast katkematult liikumiseks. Tiffany otsustas oja "ümber kujundada", raputades selle jõhkralt oma jääkirvega eemale. Pärast pikka heitlust oli oja põhi täiesti sile. Meeskond otsustas kasutada Tiffany ChapSticki korki, mis oli lihtsalt oja jaoks täiuslik.

Pole midagi põnevat kui liustiku külje alla krampimine mägikitse järel - muidu tuntud kui Cece! Enamik meist jälgis teda ja Erinit, et liustikku veelgi uurida. Veel üks meie juhendaja Sarah Fortner, kes oli pärit Ohio osariigi ülikoolist, viis teise meeskonna tagasi laagrisse, et tuvastada rohkem alpi taimi ja õppida nende nippe külmas, avatud keskkonnas elamiseks. Terve liustikuorus kajastas üheksa kramppaari. Matkasime läbi muda ja kividega kaetud kraavide. Ületasime eriti keerulise nõo ja Cece ühendas oma rakmetega köie, mis aitab meil ohutult läbi lõhe ronida.

Hakkasime pärast mäestiku alumist jääliustikku uurima mäest kaugemale tõusma. Me võtsime ette üsna ringikujulise marsruudi tõusu, kuna lumepunktide all peitusid paljud kriipsud. See muutus üsna tüütuks, nii et otsustasime oma rakmete abil otsesema tee üles köita. Me rändasime üles ja sealt üle liustiku, et korjata kaks päeva varem uduvine matkalt üles kõik oma vanad markerid.

Liustiku juurest eemaldusime kramplikult ja võtsime suuna Metcalfe moreeni poole, heites pidevalt pilgu uhkele liustikule, kellega tuttavaks saime. Moreeni ülaosas oli kõige esimene koht, kus me oma liustikku olime näinud. Nägime oma laagrit 50 jalga allpool moreeni teisel pool ja viipasime Saara, Sabrina ja Cate poole, lootes, et see julgustab neid õhtusöögiks vett keema. Siis alustasime oma korraliku rajaga ja 20 minutit hiljem jõudsime meie veetlevasse väikesesse elupaika.

Tol õhtul katkestasid meie vestluse sageli õhustikud, kui nägime üle taeva tulistavaid hämmastavaid meteoriite. Meil vedas, et olime seal Perseidi meteooridušis. Enamik tüdrukuid magasid oma telkides, kuid Brittney, Diana, Tiffany ja Kelsi jäid Erini ja Cecega õue. Nad tahtsid lasketähti magama jäädes vaadata. See oli hämmastav.