Utica Roheliste jaoks pikk tee minna

Utica. Juba nimi paneb mu suu kastma. Mida? Kas te ei arva New Yorgi roostevöölinnast kui kulinaarse tipptaseme keskust? Noh, ega ma alles hiljuti. Tegelikult on minu Pavlovi vastuse kogu alus üks roog - Utica stiilis rohelised - mida ma olen söönud ainult Lake Placidi restoranis kolme tunni autosõidu kaugusel Uticast põhja pool.

Olen kuulnud, et Utical, kus varem oli õitsev tekstiilitööstus, on tänu mitmekesisele sisserändajate elanikkonnale suur valik etnilisi restorane. Kuid oma ainsal linnavisiidil, umbes aasta tagasi, jäin ma täiesti ära.

Kaasasin Niki, ühe oma kolleegi piirkondliku ajakirja Adirondacki toimetajat, kus ma töötan, reisireisile sinna, et korjata jäätist (kuiva jää sisse pakitud), millest kirjutada kavatsesime. Meil oli teel veel mõned peatused ja ajastati see nii, et oleksime lõuna ajal Uticas. Kui linnapiiridesse jõudis, hakkas mu kõht urisema, kuid arvasime, et peatame kiiresti jäätise korjamise ja asume siis lõunasööki otsima.

Kui jõudsime linna tööstusala mahajäetud kõrvaltänavale asuvasse väikesse laevakauplusesse, kus pidime oma kauba tagasi tooma, siis veidi jube näiv omanik ütles meile, et seda seal pole. Ta helistas ja pärast Niki veenmist, et me eksime, kui ta proovib meid meie paki asukohta saata, käskis ta oodata, kuni ta selle kätte saab. See oli hea, välja arvatud see, et ta otsustas meid lukustada (kaitsta, mida ma ei tea, sest ainsad kuvatavad esemed olid kleepuvad tšotšid). Võib-olla olid see meie liiga aktiivsed kujutlusvõimed või nälg - või võib-olla pilt vannituppa riputatud väheselt plakeeritud naisest -, aga mõte kauplusesse lukku lüüa tegi meid pisut närviliseks, tunne, mis ainult eskaleerus, kui minutid venisid tund või rohkem. Ainus toit, mis silma jäi, oli väike roog vanu kõvasid komme leti peal. Meeleheitel, ma sõin ühe. Selleks ajaks, kui tüüp lõpuks meie jäätisega tagasi jõudis ja me suutsime lahkuda, olime liiga näljased, et head sööki otsides ringi sõita. Peatusime esimeses kohas, kus nägime - väikest keisri pitsat - ja panime sallist rasvase lõigu. Nii palju Utica kulinaarsetest võludest.

Mõni kuu tagasi avastasin lõpuks siiski linna allkirjaroa, ehkki mitte koduturval. See ilmub menüüsse suhteliselt uue ja veidra nimega Vedelikud ja tahked ained käepidemel (käepide oli varasem tegevuskoht ruumides) Lake Placidi järves, kus see on valmistatud Šveitsi mangoldiga, segatud küüslaugu, kirsipipra, suitsutatud forellihelvestega ja kreekakrevetid ning kõige peale riivitud saiapuru ja Parmesani juust. Ma armastan köögivilju isegi suhteliselt kaunistamata, kuid sellel roogil on piisavalt maitset - vürtsikas, soolane, suitsune -, et rahuldada ka roheliste-vihkajate maitset.

Selgub, et see versioon on keerukas Utica piirkondliku lemmiku poole, kust see tõenäoliselt pärineb itaalia sisserändajate poolt. Ehkki variatsioone on palju, on kõige tavalisemateks koostisosadeks eskarool (ka mangold või muud rohelised), prosciutto (lisades suitsust ja soola), küüslauk, kanapuljong ja kuumad paprikad - The Cookbook Projecti retsept näib olevat tavapärane. Nõu on linnas nii populaarne, et iga-aastasel Utica kunsti- ja muusikafestivalil (millest ma eelmisel nädalavahetusel ilmselt just mööda lasin) on Greens Fest, mille telk pakub versioone piirkonna restoranidest.