Wyomingi dispetšer # 2: Stseen välilaagris

Väljakule pääsemine võib olla keeruline. Paljud üksikasjad tuleb läbi töötada ja alati läheb midagi valesti. Sel aastal lendasin Denverisse ja sõitsin siis oma vabatahtliku Pam Hamiltoni juures Wyomingi osariiki Worlandi üles. Wyoming näeb välja rohelisem, kui ma seda kunagi näinud olen - väga lumise talve ja vihmase jaheda kevade tagajärg. Me pidime kohtuma eile Worlandi lennujaamas Florida ülikooli bioloogia magistrandi Sarah Alleniga. Kahjuks Saara lend tühistati ja ta ei jõudnud Worlandi enne tänast.

Täna hommikul veetsime Pam ja ma mitu tundi vanu matkavarustust Worlandis laost välja tirides - mitte just põnev töö! Tõmbasime telgid välja, et näha, millised neist olid 19 aastat kuuma päikese ja metsikute Wyomingi tuulte üle elanud piisavalt hästi, et kaitsta oma sõitjaid sama suve eest. Pole ühtegi sellist, mida poleks liimitud, paika pandud, uuesti lukuga kinnitatud ega muul viisil parandatud, kuid neid on neli, lisaks üks suur kokkade telk, mis on piisavalt heas vormis, et teha tööd veel üheks hooajaks.

Pärast laadimist rohkem matkavarustust, kui me arvasime, et see sobib minu usaldusväärse 1970. aasta Chevy Suburbani “Dino”, kes elab igal talvel Stan's Automotive juures, ning toidu ja jää ostmiseks Worlandi toidupoest, asusime teele telkimiskoha leidmiseks. Pam pole varem põllul käinud, seetõttu on ta üllatunud, kui auklikud on mustusejäljed ja et Dino-sugune 41-aastane veoauto suudab endiselt mägismaadel ringi liikuda. Selgitan, et Dinol on maanteedega rohkem probleeme kui salvei harja, kaktuse ja mudarabadega.

Telkimiskoha leidmine pole nii lihtne - otsisime koha, mis asub mõne miili kaugusel kogunemiskohast, kaitstud tugeva läänetuule eest, eemal kõigist sääski paljundavatest veekogudest ning tasane ja piisavalt suur, et hoia meie telke. Ja me tahame mägivaadet, kui selle saame! Pärast tund või kahte otsimist leidsime koha, mis näeb välja nagu see toimib, ja asusime tööle suure kokandustelgi ja väiksemate magamistelkide kallale. See oli päris väsitav pärastlõuna palavas päikeses, raskete lõuenditelkide ja muu varustuse lohistamine Dinost välja, panuste panemine, kuttide köie tõmbamine ja paar kaktust üles kaevamine, mis juhtusid vales kohas olema.

Edasi suundusime tagasi Worlandisse, et umbes 6-ndaga Saaraga kohtuda - tal õnnestus lõpuks siia saada lennukikombinaadi kaudu Casperi ja bussiga Worlandi. Kõik olid piisavalt väsinud, et otsustasime linnas õhtusööki süüa ja pärast seda suundusime tagasi tagasi äsja asustatud laagrisse.

Tagasi jõudsime umbes tund enne päikeseloojangut, mis on mägistel aladel alati uhkeim kellaaeg. Laagri ümbruse küngaste kuldvalgus on dramaatiline ja lillad Bighorni mäed kerkivad meie idast umbes 20 miili kaugusele. Mõned enamikud tuhmid valged pilved triivivad üle enam kui 13 000 jala kõrguse tipu. Tuule suredes mõistame, et see aasta on olnud nii märg, et sääski on igal pool. Aeg telkidesse astuda ja puhata. Homme on meie esimene kogumispäev.

«Saate nr 1 | Saate nr 3 »

Scott Wing on teadlane ja kuraator Smithsoniani asutuse paleobioloogia osakonnas

Laagriplats pidi asuma kaevamiskoha lähedal, kaitstud tugevate läänetiibade eest, veekogudest eemal ja tasane ning telkide hoidmiseks piisavalt suur. (Scott Wing) Pärast tund või kaks kestnud otsimist leidsid Scott Wing ja tema meeskond koha laagri seadmiseks. (Scott Wing)