Parimad kalad ja krõpsud Iirimaal

Pärast imelist pulmi ja puhkust olen tagasi ja olen südamest tänulik Lisale ja külalisblogijatele Abigail Tuckerile ja Ashley Luthernile, kes blogisid nii rikkalikult minu äraolekul!

Meie mesinädalad viisid meid Iirimaale ja Põhja-Walesi - sihtkohtadesse, mis, tunnistan, köitsid mind osaliselt, kuna nad pole oma köögi poolest tuntud. Kui me näiteks Itaaliasse või Prantsusmaale läheksime, oleksin võinud blogisööda kogumise asemel lõõgastuda vaikselt süüdi - kuid ma ei osanud oodata, et Ühendkuningriigi toit on midagi, millest kodus kirjutada (või kodus kirjutada) .

Kuid ma unustasin kala. Eriti kala ja laastud (friikartulid), mida meie kahe vahel peaaegu iga päev tellisime. See oli maitsev, kui esimest korda seda Dublini geneerilise välimusega mereandide restoranis proovisime, ehkki naersime ebameeldivalt sõnastatud sõnastuse üle: "Serveeritakse muskaalsete hernestega." Ja veel parem oli see lääneranniku hubases pubis, kus oli elav pärimusmuusika, pärast jalutuskäiku uhkete Moheri kaljude kõrval.

Viimane öö veetsime Corsale lõuna pool asuvas sadamalinnas Kinsale'is, ajendatuna osaliselt oma mainest gurmeeotsijana. Ma lugesin juhendist auhinnatud kohviku ja seal asuva "chippie" (kala- ja krõpsupood) kohta nimega Fishy Fishy, ​​mis pakub ainult värskeid, kohalikke ja jätkusuutlikke mereande.

Kahjuks oli see avatud vaid lõunaks ja saabusime liiga hilja pärast karvaseid päevi neil kitsastel, looklevatel, vasakpoolsetel teedel. Proovisime end teiste õhtusöögivõimalustega lohutada, kuid ei osanud ühtegi menüüd otsustada, millest mööda kõndisime ja jõudsime muuli äärde. Asusime just hotelli pubisse tagasi liikuma, kui märkasin veel ühte silti.

"Kaks kalamaist kala!" Pritsin ja kõlasin nagu rõõmus väikelaps dr Seussi raamatut lugedes. Selgub, et algne kohvik oli nii edukas, et omanikud Martin ja Marie Shanahan avasid paar aastat tagasi muuli ääres teise, suurema asukoha (minu giid oli natuke vananenud).

Tellisin midagi erimenüüst, pannil praetud kammeljasfilee seenekrisottoga ja sidrunikreemikastmega murulauguga. See oli kohutavalt hea. Aeg väikelapsel taas kõlada: "Mmm", "Nami" ja "Vau" oli meie esimeste minutite vestluse ulatus. Mu abikaasa sai kala ja krõpse, mille ta kuulutas "Iirimaa parimaks". Kilttursk oli üpris värske, õlle taigen kerge ja padjane ning friikartulid esitati kunstlikult paberiga vooderdatud hõbedases topsis.

Jalutuskäigul tagasi meie B & B-sse avasime raamatupoodiks ja ma vaatasin, et Fishy Fishy peakoka omaniku Martin Shanahani kaasautor "Seafood Lover's Cookbook". See ei sisalda kala ja laastude retsepti (sama hästi, kuna see nõuab tõenäoliselt praepannit), kuid sellel on kasulik osa kalade valmistamise tehnikast, kalanimede sõnastik koos märkustega jätkusuutlikkuse kohta ja kümneid retsepte, Ootan proovimist. Proovin uuesti ka kammeljasid, mida raamat kirjeldab niiske liha tõttu "üheks peamiseks kalaks, mis sobib igat tüüpi toiduvalmistamiseks". (Ja mul on hea meel näha, et neid saab jätkusuutlikult hankida ka USA vetest.)

Mis on parimad mereannid, mida olete kunagi söönud, ja kus?