Kuidas moodustasid „slurpee” Nantucketi ranna ääres lained

Kui mu kihlatu ja mina lahkusime eelmisel nädalavahetusel lumest kinni põlenud Bostonist Nantucketi suhteliselt palsamiliseks saareks, arvasime, et paneme selle talve võõra ilma ilm selja taha. "Siin on soojem, " lubas üks meie saarel elav peremees. "Väga, väga kergelt."

Seotud sisu

• Kas soovite ehitada lumememm? Füüsika võib aidata

Meie esimesel hommikul saarel rihmasime kõik põhjamaiseid suuski ja asusime teele, mis osutus mälestussessiooniks, mida rikkus palja maa läbimine raja kaudu. Õlgu kehitades kandsime suusad üle luidete randa, kust leidsime üllatuse, et lai, valge väli kallutab rannajoont mõlemas suunas. See nägi välja nagu segatud lumi - välja arvatud, et lumi ei liigu nii. Atlandi ookean oli muutunud roomavaks, laineliseks lörtsi.

Äärmiselt külm Uus-Inglismaal pani kalda lähedal asuv merevesi võtma 2015. aasta veebruaris slurpee konsistentsi.

Kaldast kaugel oli näha tumesinist merevett, kuid lähemal murdusid külmunud läga lokirullid valged lained, mis ladestasid jää koos rannajoone talje sügavatesse vaiadesse lobri konsistentsiga. Varsti sõitsime nende suuskadega vaiade seas, hoides ettevaatlikult, et mitte vajuda lörtsidesse.

Jää võib mererannas moodustuda kahel viisil, ütles Woods Hole'i ​​okeanograafiainstituudi teadlane bioloogiline okeanograaf Carin Ashjian. Soolavesi külmub temperatuuril 28, 8 ° F (-1, 4 ° C) ja kui õhk on sellest külmem, võivad purunevad lained sadestada maapinnale õhukese jääkihi, mis moodustab tahke kamara. Nägin mõningaid tõendeid selle protsessi kohta rannas, kus riiulitaolised moodustised vooderdasid aeg-ajalt liivast liiva.

Kuid valdav enamus jäisest mudast, millega me kokku puutusime, oli merejääle jõudnud teejää. Eelmine öö oli olnud jäik, see oli osa külma ilmaga süsteemist, mis oli asunud Uus-Inglismaale eesmärgiga näiliselt mõnda aega ringi riputada. Ashjian ütleb, et talvel on merevesi tavaliselt kraadist kuni kaks kraadi kõrgem, kuid kui õhk on mõnda aega hingematvalt külm, võib külmutuspunktile läheneda mitme jardi paksune pealmine veekiht.

Jää joonib liivakalda, kui lörtsid laineid veerevad (Luke Yoquinto / Connor Williams / Jen Williams / Kelsey Nykiel-Bub) Tume merevesi muutus kaldale lähemale lörtsilaineteks. (Luke Yoquinto / Connor Williams / Jen Williams / Kelsey Nykiel-Bub) Rannas istub noor hallhüljes, kes on jäistest oludest kahjustamata. (Luke Yoquinto / Connor Williams / Jen Williams / Kelsey Nykiel-Bub) Kaldale saabunud lörts tekitas laiad suusakõlbliku jää ribad. (Luke Yoquinto / Connor Williams / Jen Williams / Kelsey Nykiel-Bub)

Kui selle kihi pealispind kaotab külmuvale õhule soojust, ei saa selle all olevast veest soojust ja pind külmub. Mõnda aega takistab mere lainetegevus üksikute maisi tuumadest suuremate tükkide moodustumist, ehkki sellise konsistentsiga jää on teel tahke külmenemiseni, väidab Ashjian.

Tuul ja hoovused viivad vastsündinu ujuva jääga sinna, kuhu nad jõuavad. Meie puhul oli see koht Atlandi ookeani poole suunatud Nantucketi rand, kuid see polnud ainus Uus-Inglismaa koht, kus merejääd paistsid. Bostoni eeslinnas Hinghami sadamas oli paksem jää suletud pendelrong peaaegu terve nädala enne seda. "See talv on kindlasti olnud üks halvimaid, " rääkis rannavalve väeohvitser Ross Ruddell Bostoni gloobusele . "Läheneme rannavalve laevade moodustunud ja purunenud jääkoguste rekorditele kindlasti.

Kuid ikkagi pole selline kalda lähedal külmetamine haruldane, väidab Ashjian, lisades, et 20 aasta jooksul, mil ta piirkonnas on elanud, on Buzzards Bay mitu korda külmunud. "See pole tavaline selles mõttes, et näete seda igal talvel või näete seda kogu aeg. Aga ma ei nimetaks seda harvaesinevaks."

Nantucketi külastajad said suusatada 2015. aasta veebruaris rannale jäetud laiadest lörtsistest jääribadest.

Jätkasime suusatamist, hoides ookeani vasakul. Ühel hetkel sukeldus mu suusk lörtsis varjatud veetaskusse, nõudes selle väljasaatmiseks kangelaslikku pingutust. Stoiliselt surusime edasi, kuni lõpuks lähenesime tõkkele, millest me mööda ei saanud: hallhüljes. Värvuselt pruun - alaealine - lamas jääga ümbritsetud liivaplaastril. See tõstis pea lähenedes ja peatusime murelikult.

Me ei pea muretsema. Ehkki hallhüljes ei ole merejääle levinud nagu harupoeg, on harilik hüljes kohanenud hästi külmaga. "Tõenäoliselt oli pitser hästi, " ütleb Ashjian. "Võib-olla pisut üllatunud, kui pitsat suudab üllatada." Ka teised rannikuliigid ei olnud tingimuste tõttu tõenäoliselt häiritud. "Minnuga saab kõik korda, " sõnas naine rahustavalt. "Nad jäävad lihtsalt jää alla."

Pöörasime suusad tagasi kodu poole. Hiljem pärastlõunal soojenes ja sadas; hoidsime Cisco õlletehas kuivana. Järgmisel hommikul oli mereäärne lörts kõik, kuid kadunud. Küsisin Ashjianilt, mis kulub, kui lained jälle jäiseks muutuvad. Rohkem külma ilmaga, ütleb ta.

Eeloleval laupäeval näeb Nantucketis temperatuure kahekümnendate ja teismeliste vahel.