Kahvel jões

1. juuniks 1805 hindasid kaks ekspeditsiooni juhti Hidatsa indiaanlastelt kogutud teabele tuginedes, et korpus peaks praeguse Montana lähedal olema lähedal Suurtele jugadele. Selle asemel leidsid nad jões ootamatu kahvli, mille Hidatsa oli unarusse jätnud.

3. juuni 1805 [kapten Meriwether Lewis]
Täna varahommikul läksime üle ja moodustasime laagri kahe suure jõe ristmikul moodustatud punkti juurde. Huvitav küsimus tuli nüüd kindlaks teha; milline neist jõgedest oli Missouri või see jõgi, mida [Hidatsa] nimetab ... Missouriks ja mille kohta nad olid meile öelnud, et läheneme Columbia jõe lähedale. Veavoolu eksitamiseks sellel hooajaperioodil, kui rändhooajast on möödunud juba kaks kuud, ja sellise oja tõusmiseks kaljusele mäele või võib-olla palju kaugemale, enne kui saime teada saada, kas see lähenes Columbiale või mitte, ja siis kohustus tagasi pöörduda ja võtta teine ​​vool mitte ainult ei kaotaks meid kogu hooaja, vaid ajab peo nii lahti, et see võib ekspeditsiooni täielikult lüüa ... .... mõlema voo uurimine oli esimene asi, mis pidi toimuma tehtud .... vastavalt, saatsime kaks kerget kanuud kolme mehega kummaski neist ojadest üles.

8. juuni [Sgt. Patrick Gass]
Umbes kell 4 pärastlõunal tulid laagrisse kapten Lewis ja tema partei. Nad olid olnud põhjaharust umbes 60 miili üles ja leidsid, et see kaugus on laevatatav; mitte nii palju saari kui teine ​​haru ja selle lähedal suurem kogus puitu ning palju ulukiliike, mis lõunaharul aga nii pole .... Ohvitserid järeldasid, et lõunaharu on kõige õigem tõusta, mis nad arvavad, et Missouri. Teist kutsusid nad Maria jõeks.

9. juuni [Lewis]
Mul oli sügav mulje avaldada partei meeltele, kes kõik peale kapten C. olid endiselt kindlad, uskudes, et N. Fork on Missouri ja see, mida me peaksime võtma; nad ütlesid väga rõõmsalt, et on valmis meid jälgima ükskõik kuhu, mida meie arvates õige suunata, kuid siiski arvasid nad, et teine ​​on jõgi ja et nad kartsid, et lõunapoolne kahvel hakkab peagi mägedes käima ja jätab meid suureks kaugus Columbiast.

13. juunil jõudis ekspeditsioon lõpuks Suurele juga. Pole võimalik navigeerida, 87-jala kõrgune katarakt sunniks maadeavastajaid oma paate ja varusid maismaal vedama. Vastupidiselt Hidatsa hinnangule maismaatreki pooleks päevaks, kuluks peaaegu 17-miililisel teisaldamisel tegelikult 11 päeva.

16. juuni [Lewis]
Nüüd teavitasin kapten C.-d oma avastustest, pidades silmas meie portaali kõige õigemat külge ja selle suurt pikkust, mida ma ei osanud hinnata alla 16 miili .... hea või halb peame portaali tegema.

23. juuni [Lewis]
[Suurte jugade ümbruses ringi liikudes on mehed kohustatud mõneks minutiks sageli peatuma ja puhkama, igal vajutusel vajuvad kaaslased iga kord maha ja on nii palju ohustatud, et paljud neist magavad hetkega; lühidalt öeldes on nende paadisõbrad uskumatud; mõned lonkavad jalgade valulikkuse pärast, teised minestavad ja ei suuda mõni minut seista kuumuse ja palavikuga, kuid keegi ei kurda, kõik lähevad rõõmsalt.