Rootsi jäiste merede purjetamine maailma ühe parima austri otsimisel

“Kas teil on kunagi olnud Rootsi austrid?” Küsis minult Göteborgi Restaurang Gabrieli peakokk Johan Malm. "Nad on maailma parimad." Tunnistasin, et mul pole kunagi olnud, nii et ta haaras ühe baari tagant, raputas selle lahti ja seadis martini klaasitäiele jääle. Paar tilka sidrunit, kiire slurp ja ma pidin nõustuma - see oli parim austerserv, mis mul kunagi olnud on: soolane mineraalse koostisega, kreemjas ja tugev samal ajal.

Ma polnud enne seda reisi Rootsi austritest eriti midagi kuulnud, osaliselt seetõttu, et FDA praegused kaubanduseeskirjad keelavad kõigi Euroopa austrite impordi USA-sse. Seetõttu ei kuvata neid isegi kõige ulmelisemas menüüs. "See on täielikus ja täielikus seisus, kuni määrused vastu võetakse, " rääkis Guinnessi maailmarekordit hoidev austrite tõmmits Patrick McMurray Smithsonian.com-ile. "Enamik osariikide inimesi isegi ei tea, et saate Rootsist austrid."

Järgmisel päeval leidsin end Grebbestadist, Norrast umbes 45 minutit lõuna pool piki Rootsi Bohuslänsi rannikut, kus riik saagib 90 protsenti austritest. Ma peatusin otse vee ääres asuvas Everts Sjöbodis - kodumajutus ja 19. sajandi paadimajas, mis kuulus kohalikele kaluritele (ja vendadele) Perile ja Lars Karlssonile. Vennad pakuvad kalapüügiekskursioone ning merivähi ja austrite "safarit" uimastataval 1952. aasta puidust purjekal, mis hõljub läbi Rootsi saarestiku. Oma esimese Rootsi austri värske mälestuse järgi valisin austrisafari, kahetunnise purjetamise ekskursiooni austrite koristamise, loksutamise tundide ja paadis halastuse maitsmise osas.

Seda "maailma parima" silti - kuigi väga subjektiivset - ei pea tingimata toetama; nagu veinide puhul, sõltub iga austri maitse suuresti mereterroirist ja austri valmistamiseks sobib eriti hästi Rootsi terroir . Grebbestadi ümbritsev vesi on toitainerikas ja kõrge soolsusega, selgitas McMurray. Oluline on see, et vesi on ka piisavalt külm, et desarmeerida vastikaid viirusi ja parasiite, mis muidu võivad värskeid karploomi nakatada. Külma tõttu kulub rootsi austritel söödavaks suuruseks kasvamine aastaid - need, mida me oma safaril sõime, olid umbes 10-aastased ja kõik nooremad heideti vette tagasi, et küpseda ja nende ainulaadne maitse välja areneda.

Meie safari juhendas Peri tütar Hanna Karlsson Thorén. Everts Sjöbodi paadimaja istub loodusliku austri voodil ja Thorén kraapis vee alla kraaviga, mis oli pool reha, pool kalavõrku, et korjata austrid, mida me oma teekonnal sööksime. Ta heitis saagi välja dokki - hunnik õhukesi, suuri peopesa suuruseid austreid -, visates nooremad tagasi ja näidates, kuidas küpsed peavad kasvamiseks millegi külge klammerduma. Küpsetel austritel näete kesta soontes õitsemist, kus need kinnituvad kivimi või mõne muu austriga. Ta kontrollis, et veenduda, kas need, kuhu me paadi jaoks kogunesime, olid elus: "Teate, et nad on elus, sest kui keerate need ümardatud küljega üles, avanevad nad ja kui te neid koputate, siis nad sulguvad, " rääkis naine. “Surnud austrid ei sulgu uuesti. Ära söö neid. ”

Kui meil oli täielik halastus, ronisime paati ja suundusime saarestikku. Kapten ei kasutanud kaarti - saartele on aastaid tähistatud marsruuti, valgetele ruutudele on maalitud jämedatele kivistele paljanditele, suunates teed läbi vete, mis on piisavalt sügavad, et sõita.

Samal ajal kui nautisime purje (mis viis meid läbi saarte Grebbestadi küla kaldale ja siis jälle tagasi), jagas Thorén meie saagi merevetikatega kaetud lauale ja valas proovimiseks õlle- ja põdrapuljamahla. Seejärel andis ta austrite tõmbamise õppetunni ja lasi kõigil pöörduda. See on keerulisem, kui te arvate - peate austrit hoidma ühes käes, ümardatud küljega allapoole, lõikama spetsiaalse noaga läbi vuugi (pidage meeles, et pigistage see kindlalt kinni, mitte lükake, vastasel juhul lõikate ise), kõigutama austri lahti ja libista ringi sees, et lõigata kest, mis hoiab koort suletuna.

Thorén rääkis meile, kuidas Rootsi austrid kõige paremini süüa: kasutage ainult kaks tilka sidrunit, närige seda kogu maitse saamiseks ja jäljendage seda Grebbestadi kohaliku Oyster Porteri õllega. Pärast iga nelja või viie austri söömist olime päris täis; Rootslased on lihavad ja suured, täielik söök on üksi.

Safari lõpus jõudsime tagasi paadimajja, ronisime kitsale treppide komplektile ja istusime ookeanivaatega laua äärde, et maitsta muid kohalikke hõrgutisi: jõevähki, rannakarpe, krevette ja homaari. See kõik oli maitsev, kuid miski ei suutnud neid just vees olevaid värskeid austreid üllatada.