Mida Peruus süüa või mitte?

Peruu väliturgude värvikad kaubad pakuvad meelelahutust kõikidele meeltele - ja head toitu näljastele jalgratturitele. Foto autor Alastair Bland.

Ränduri kõhulahtisuse sümptomid avalduvad tavaliselt tunni jooksul pärast ohvri bussi sattumist, ütlesin sellest oma vennale Andrewile. Ta ründas innukalt nädala jooksul oma esimest keedetud sööki - kalafilee ja praetud kartulit Tortugase väikesest mereäärsest restoranist. "Pole vahet, millal bussi jõuad, " täpsustasin ma. "See on tund pärast bussi peale minekut."

Kuid ta ei haigestunud kunagi. Hoolimata kogenud rändurite ja pahurate arstide arvukatest hoiatustest, et Peruus ei tohiks süüa tänavatoitu, keedetud toitu ega kraaniveega kokku puutunud esemeid, mustust ega putukaid, oleme mõlemad säilitanud vaese tervise pärast seda, kui hakkasime oma turgu laiendama. dieet pärast nädala söömist enamasti värskeid puuvilju. Alustasime chicha'st - erinevas värvitoonis mandriõlleõiest - ja nautisime selle hapukas, kihisevat hammustust Huarmey linnaväljakul. Põhja linnast Tumbesist ostsime tüki kohaliku lehmajuustu. See oli raske ja vananenud ning jättis meid ausalt öeldes värskema ja kreemikama juustutüki juurde, kuid rasv ja valk olid tervitatav muutus. Ootame veel ostma. Silmasime päevi tänavamüüjaid, kes müüvad kõvaks keedetud vutimune ja nüüd oleme need oma dieeti lisanud. Oleme hakanud sööma ka värsket maisi - pontsakaid ja koorikuid, mida mõne sendi eest müüvad tänavamüüjad, kes töötavad gaasil töötavatel grillidel. Andrew, mõeldes jälle Puerto Pizarro linnas, ostis terve taldriku kana koos kolme naela koti keedetud riisi ja monestraga (hautatud oad) 20 tallaga - umbes 8 dollarit - ning neelas suurema osa linnust vähem kui 30 minutiga. . Peruu kuulsasse cevichesse pole me veel jõudnud, ehkki kavatseme seda teha.

Autorit ootab kõva keedetud vutimunadega baggie-to-go, mis on Peruus populaarne tänavasupp. Foto autor: Andrew Bland.

Ja kuigi nii palju soolast, sooja õli, valkude ja õlide sisaldusega toitu on olnud meie jaoks õnnelik vaheldus, pean tunnistama, et eelistaksin siiski värskeid ja eksootilisi puuvilju. Rääkisin sellest ühele prantsuse naisele, kellega kohtusime hiljuti Tumbesi lähedal rannas. Ta ütles kindlalt, et ma ei ole Peruus kogenud. “Nagu kuradi moodi ma pole! Sõidan rattaga läbi Peruu ja söön kohapeal kasvatatud toite, ”rääkisin. “Kui Peruu see on? Olin eelmisel aastal Prantsusmaal jalgrattaga sõitmas. Ma pole kunagi söönud foie grassi ega eskaroose, vaid poodlesin turgudel ja tegin oma toidud ning sain maitselt selle riigi suurepärase maitse. "Ma lihtsalt ei usu, et söögikorra ajal peab iga päev olema restorani töötajad, kelle ümber on varvaste otsad. kogemuskoht ja kultuur.

Pigem leian, et Peruu väliturud on lõputult meelelahutuslikud värvi-, lõhna- ja maitseomadused. Välismaalased võivad peaaegu iga külastuse ajal leida uusi ja ebatavalisi esemeid - näiteks mitmesuguseid kannatuslille vilju, avokaadosid, mille suurus on jalgpallid, sapotid, maemid, guajaba viljad, näiteks hiiglaslikud ubakaunad või suhkruroo mahl. Andrew on cherimoyas üledoseerinud ja muutub iiveldavaks iga kord, kui hakkan neist rääkima. Ta täheldas oma viimase cherimoya söögikorra ajal isegi üsna teravalt - ärge nüüd neid puutuge -, et puuviljad lõhnavad magusalt nagu meie keti määrded. Yum.

Autori vend seab kauaoodatud soolase söögi - õlis pruunistunud kalafilee, serveeritakse koos friikartulitega ja süüakse tühjas rannarestoranis. Foto autor Alastair Bland.

Kuid kui cherimoyas mehe kõht keerab, on turud ise endiselt sirvimisrõõm. Lisaks toidule, mida me ära võtame, naudin ka müüjatega suhtlemist - küsin puuviljade nimesid, liialdan üllatusega avokaado suuruse üle, küsin hindu ja hoian end järgmise kioski jaoks, kus lucumid võivad lihtsalt küpsed olla ( enamik müüakse kolm päeva enne valmimist). Võib-olla meeldib mulle eriti see, et mitte kauaoodatud sööki ei jäeta juhuse hooleks - sest põletav kalorite isu pole iga päeva lõpus raiskav. Sõidan jalgrattaga tugevatoimeliste visioonidega troopiliste puuviljahunnikute ees, mis mind edasi meelitavad ja ehkki mõned kõvaks keedetud munad võivad mind turuplatsile visata, ei lase ma ühelgi linnaserval asuval tänavamüüjal rüüstata minu kuulsusrikast võidurõõmu. Roving ceviche kärud ja liharestid on värvilised tänavapildid ja me naudime iga päev sooja ja soolast toitu - nagu mitmed lugejad soovitasid -, kuid sööme kreemjat cherimoya, magusat ja tärkliserikast lucumat või ananassi lihaga valge ja magus, kuna suhkur võiks olla Peruu kõige maitsvam.

Need Tumbes'i turul olevad avokaadod olid suurimad, mida me seni näinud oleme - peaaegu jalgpallide suurused ja mitu naela. Foto autor Alastair Bland.

Vein

Tavaliselt annan reisides karmi veini andeks. Lõppude lõpuks hinnatakse hilisõhtul telgis peaaegu kõike, mis pudelilt hammustada annab. Kuid Peruu veiniga kaotame oma kannatlikkuse. Meie esimene õhtu oli pudel Sol de Santa Rosa laagriplatsil, auklikul teel Canta poole. See oli Miranda Cahuayo Semi Dry. Ma panin oma cherimoya korgi poputamiseks kõrvale - ja lõhn ründas mind koheselt. Meid oli juba hoiatatud, et Peruu vein on halb, kuid me jätsime selle soovituse tähelepanuta kui veinisnooni jama. Vein oli aga tõeliselt talumatu, lõhnades ja maitses nagu rääsunud rasv ja riknenud vaarikad, mis läksid mudase söetolmu ämbrisse. Proovisime järgmisel õhtul uuesti peruu punasega, kelle nime ma unustasin lindistamast. Veel üks pettumus - vein, mis on nii magus ja terav, et me ei saanud seda juua. Seejärel lubasime osta ainult Tšiili, Argentiina või teiste mainekate tootjate veine. Kuid järgmisel õhtul pettis meid pudel, mille sildile oli silmapaistvalt trükitud “Santiago”. Lähemal uurimisel õhtusöögi ajal selgus, et see oli Concordi viinamarjadest valmistatud Peruu vein. Ristsime sõrmedega ja tõmbasime korgi. See oli magus, õlise maitsega mahl, nagu antifriis. Olen veini teinud jalgratta tagaküljele rihmaga plastikust kannu, mis oli parem. Müristades valasime selle äravoolu alla. Mõistlik kriitik annab enne lõpliku avalduse esitamist oma subjektile palju võimalusi, kuid mitu võimalust peame Peruu veini andma? Kui keegi saaks suunata mind otse heade asjade juurde - kurat, lihtsalt joogiks oleks algus - oleksin tänulik ja prooviksin uuesti. Kuid praegu kardame osta veel ühte pudelit.

Mida veel Peruus juua saab? Odavad lagerid on saadaval enamikus toidupoodides, kuid peamised riiklikud kaubamärgid maitsevad nagu mujalt pärit odav õlu. Samuti on pisco, kui teile meeldib destilleeritud piiritus. Pisco on Peruu brändi bränd ja seda turustatakse sageli viinamarjasordi järgi ning sellel on sageli lähteviinamarja kena lõhn - see on üllatav vedeliku jaoks, mis on liikunud läbi kommertspildi torude ja kambrite. Kuid kuumas kõrbes pärast pikka rattasõidu päeva on mõnikord parim jook vesi.

Uuenda

Oleme mõlemad haigeks jäänud. Oleksime pidanud teadma. Raamatuteadlikud arstid ja kogenud rändurid hoiatasid meid, et tänavatoidu söömine või peaaegu kõik siin asuvast köögist söömine võib panna meid vannituppa jooksma. Näitab, mida nad teavad - bussis polnud vannituba. Me läheme tagasi cherimoyasse.

Populaarne guaaba vili - tegelikult kaunvili - on veiderus, mida väljaspool troopikat tavaliselt ei kohta. See kasvab puult ja on tehniliselt kaunvili. Mašeedikujulistel kaunviljadel on seemned, mis on ümbritsetud uduse puuvillase kommitaolise viljalihaga. Foto autor Alastair Bland.

Mida Peruus süüa või mitte?