Arktika lähetamine: matka üles Jade mägi

Järgmine kord, kui keegi sääskede üle kaebab, annan neile kõrva. Kuna lõpetasime oma päeva katsed varakult, tegi meie sõpruskonna juht Chris Neill ettepaneku õhtuseks matkaks lähedal Jade mäele, mis on Tooliku populaarne matk. Umbes kella 7 paiku laadisime päike veel pilve peale jaama mootorpaatidesse ja suumime üle Tooliku järve, et oma ronimist alustada. Kui me lahkusime, ründasid sääskede hordid.

Pärast kahte päeva Toolikil olen juba peaaegu harjunud nende vigadega, mis katavad mu riideid nagu elus vaip. Kuid see oli sissetung sellises suurusjärgus, mida me polnud veel kohanud. Kujutage ette "linde", välja arvatud sääskedega kui kaabakatega. Ja kui tegime pika ja vaevarikka matka ülespoole kopsakat tundrat - maanduge nii ujuvaks, et jalajäljed jäävad mõneks sekundiks alles, tundsin ma selja ja käsivarte teravaid torkeid. Kurjad pisiasjad hammustasid mind läbi oma riiete - ehkki ma oleksin end DEET-is praktiliselt ära harjutanud.

Kui mäest üles kõndisime, leidsime Dall'i lamba laguneva jala, tundra kaljudel laiali sirgunud kõva valge lamba ja tuharanahast karibou naha, mille paksud karvased juuksed on veel küljes - kahtlemata jääb huntide või karude laiali. Pärast mitut valet tõusu otsustas suurem osa grupist puhata, kuid vähesed meist jätkasid minekut ja otsustasid tippkohtumisele jõuda.

Kunagi mäe tipus pakuti meile laia, katkematut vaatepilti, mis paisus miilideks. Hõbedased järved läksid sammalrohelise tundra keskel särama ja lumega kaetud Brooksi tipud tõusid kaugele. Chris üritas oma binokliga märgata hallikarpe, kuid sääsed olid isegi tema jaoks liiga ägedad, nii et suundusime tagasi allamäge.

Laadisime oma paatidesse, sääsed olid endiselt jälitamas. Kui me ära lükkasime, tekkis taevasse vikerkaar - silmatorkav vaatepilt kell 22 ja meie kogemuse meeldiv lõpp sellele, mida kaaslased nüüd Skeeteri mäeks kutsuvad.