Life Life pardal renoveeritud II maailmasõja puksiir

Esimene päev

Meie lahkumise hommik ärkasin pimedas, Rachel ja beebi hingavad mu kõrval pehmelt. Valguse ovaal toimetas Adaki esiku oksakohase männi kohal, mida heitsid kanalil kulgeva heeringaseina naatriumvalguslambid.

Seal lamades nägin oma peatset reisi projitseerimas ülalaes: Meie II maailmasõja aegne puksiir, mis lendas Perili väina alla, kaldus Chathami alla, haakus ümber Point Gardneri, siis ida pool, Peterburi lähistel, Wrangell Narrowsi. Ja seal allosas laiali nagu teemandid mäe jalamil, Wrangelli tuled - ja Alaska kaguosa ainus paaditõstuk, mis on piisavalt kobe, et meie ujuvat kodu merest vedada.

Oli aeg. Pärast Adaki ostmist 2011. aastal olin pitseerinud tekid, rebinud kambüüsi mädanenud nurga välja, paigaldanud kai ja veennud mootorit, 1928. aasta Fairbanks-Morse'i, ümber pöörama. Kuid veeliini all olevad plangud - need olid mõistatus, mis meie noore pere võib muuta või lõhkuda. Kindlasti oli vaja põhja kraapida ja värvida. Ma lihtsalt lootsin, et teredod, need sissetungivad ussid, kes laevaärisid ettevõtluses hoiavad, pole kümne aasta jooksul pärast paadi väljaskäimist liiga palju pidu pidanud.

Libisesin voodist, tegin kambüüsis kohvi ja ajasin jalutuskäigule Colorado, meie husky-lab segu. Külm säras dokkidel. Merilõvi, keda sadama ümbruses tuntakse nimega Earl (minu arust on seal umbes sada "Earlit"), silmestas meid soojalt. Varsti heeringas kudeb, oranžid ja lillad lõhemarjad kobestavad jõekallaste kohal ning Chinooki lõhe naaseb kodumaale. Marineerimine spargelkapsastega, rämpsuvad kalad, mustade merevetikate kraapimine - kõik need kevadised riitused algaksid uuesti, riitused, mida ma esimest korda armastasin, kui jõudsin Sitkasse 19-aastaselt, kui veetsin üheksa kuud metsad, iseseisvad, enesekindlad ja kadunud. Neil kuudel oli Alaska istutanud minusse seemne, mis hoolimata minu püüdlustest seda kustutada oli vaid kasvanud.

2011. aastal andsin lõpuks järele, müüsin oma kodulinnas Philadelphias oma ehitusettevõtte koos ridaelamutega, mida olin viimase viie aasta jooksul renoveerinud, laadisin koera veokisse ja naasin Sitka-by-the-Seale, saarte kaluriküla Vaikse ookeani põhjaosas, mille hobused on mägede poolt hoitud, tuntud oma vene pärandi ja selle kauguse poolest. Võtsin ette väikeseid puusepatöid, tegelesin kommertspüügiga ja pidasin romaani üle, millest ma pikkadel talveöödel kirjutasin. Paar aastat pärast paadile kolimist kohtasin linnas salsaõpetajana kuuvalgel olles silmi peeglis mõlemalt poolt itaalia päritolu õpilasega, kes oli pärit New Jerseyst. Vihmasel päeval samas klassiruumis tegin ettepaneku ja me abiellusime varsti pärast seda.

Täna kasvatame oma 11-kuuse tütre Haley Marie laeva pardal. Minu romaan Alaska pesumaja (milles Adak mängib peaosa) on just avaldatud. Puksiir on meile hea olnud, pakkudes vee ääres elamist sildumishinnaga; 2000 ruutjalga ruumi, palju rohkem, kui meil saarel kunagi olla oleks olnud; ja Racheli kontor, mis on ka beebinokk. Kuid see on ka väljakutseid esitanud, kaks korda tule süütamine, peaaegu kaks korda vajumine ja mu juuste enneaegseks halliks muutmine. Ma armastan seda endiselt - ja nii ka Rachel - selle lakitud tammesisustust, puidule tikitud armee sertifikaate, kuidas see lõhnab meie rõivaid selle konkreetse soolaõli lõhna järgi. Haley, kelle valitud topiks on Scruffy the Huffy Chuffy puksiirlaev, magab kohe paisumise kaljus.

Preview thumbnail for video 'The Alaskan Laundry

Alaska pesumaja

Nii kaugetes ja jäistes vetes nagu Beringi meri leiab äge kadunud noor naine end raske kalapüügi ja kangekaelse tõelise sõpruse armastuse läbi.

Osta

*****

See reis Wrangellile määraks paadi tuleviku. Nii parandusi kas me ei saanud või ei saanud endale lubada, lihtsad. Me ja Rachel leppisime kokku arvu kaitselülitiga ja matemaatika ei oleks keeruline, hinnanguliselt umbes tuhat dollarit plaani. Me oleksime teadnud hetke, mil paat veest välja kerkis. Ja see juhtuks ainult siis, kui Wrangelli sadamakapten aktsepteeriks Adaki, mitte mingil juhul tehtud tehingut, leides, et Sitka kuivdokk oli meile keeldunud, et oleme liiga rasked ja meie kere tundmatu oleku tõttu.

Vilistasin koera järele ja kahekordistasime tagasi. Paadis ronis Steve Hamilton oma raiesmistel ja Kreeka kalurite mütsil luugist välja. Ma teadsin, et ta artriit äratas ta juba varastel tundidel. Ta oli nõustunud meid saates reisil saatma koos oma poja Leroy'ga (40), kes oli kasvanud paadis, jättes oma nime söövitatud nime alla, ja tema pojapoeg Laddy, lühikese nimega Aladdin, 22. Nad olid kõik maha tulnud. Ahil 40- jalgaline varifirm, mis hädaolukorras hoiaks meid maapinnast eemale jooksmast.

Alaska raielaagrites kasvatatud Steve oli 1980. aastatel Adaki omanduses, kasvatades pardal neli last. Olin teinud enne tema saabumist kõik, mida suutsin ette valmistada - täites silindrilised vesivannid mootori eelsoojendamiseks mageda veega, suunates etteanumasse nõude tegemiseks piisavalt vett. Kuid kui Steve tuli kolm päeva enne meie lahkumist, algas tõsine töö: soolase veepumba ümberehitamine, kompressorventiilide vahetamine, kolmefaasilise generaatori sissepritsete väljalülitamine. Meiega ühinevad Aleksander (Xander) Allison, Sitka seitsmenda klassi keelekunstiõpetaja, kes elas omaenda 42-jala paadil, ja endine võistlusjõudude tõstja Steve Gavin (keda ma kutsun Gaviniks, et see lihtsaks jääks), kes nüüd kohtunikuna linnas kohtunikuna õppides.

"Ta on valmis, " ütles Steve üle teki.

Viskasin selga kombinesooni, tõmbasin selga XtraTufs - Alaska kaguosas üldlevinud piima-šokolaadikummist saapad - ja lasin käe laenutamiseks läbi luugi.

*****

Päike murdis sel hommikul Arrowheadi mäe kohal puhtalt, nii harva nendes 17 miljoni aakri suuruses päkapikus ning kuusikus ja seetris, kus saarlased kutsuvad vedelaid päikesepaisteid sambla ja nõelte vaibale keskmiselt 233 päeva aastas. Ainus dokkidele jäänud külm oli kaitstud teraspostide varjus.

Rachel ja Haley seisid dokkidel, kui me Adaki lahti ühendasime ja mootori süütamiseks valmistusime. Ma teadsin, et Rachel tahab tulla, kuid oli hiljuti meie teise lapsega rase ja olime mõlemad kokku leppinud, et see on liiga riskantne.

Pärast meie lahkumist pärastlõunal vaatas Eric Jordani, Alaska kolmanda põlvkonna kalur, umbes sama soolane, kui nad tulevad, koos minuga tema kodus marsruuti vaadata.

„Muidugi lööte Sergiuse kitsad, mitte tõusulaine muutuste, vaid hoovustega ... sama Wrangell Narrowsiga; võta seal aeglaselt. Scow Bay on hea kinnituskoht Peterburist lõunas; võite ka konksu kitsaste otste alla visata.… Kas teil on sõidutulesid? ”

Vaatasin kaardilt üles. "Me ei purjeta öösel."

“Vaata mind, Brendan. See pole nali. Ütle mulle, et paned paadile tuletuled. ”Ütlesin talle, et panen paadile jooksutuled.

Steve viskas õhku mootorisse ja see kolises elule. ("See ajab täidised teie hammastest välja, " ütles üks sõber.) 1928. aastal Fairbanks-Morse'i poolt ehitatud vedurimootoritele spetsialiseerunud metsaline vajab õhku - ilma heade 90 naela ruuttolli kohta võitis kompressioon ei käivitu ja tugipostid ei pöördu. Selle punkti koju sõitmise kiire lugu: Varasemal omanikul oli Washingtonis Gig Harboris paati dokkides õhk otsa saanud. Ta hävitas veel kaheksa paati ja seejärel doki. Poom.

Kuid probleem, mille avastasime, kui purjetasime 500 jardit kanalit mööda linna gaasi dokki, oli nafta. "Oleme selle karteris kokku kogunud, " ütles Steve, jälgides, kuidas Gavin ja Xander dokki jooni viskavad, näib, et töötajad, keda see piraatlaev nende poole triivib, on halvatud. Xander hüppas minema ja tegi härjaraudteel puhta ankurduspõlve - see oli viisakus, mida oleksin pidanud hindama, samal ajal kui tema otsmikule kinnitatud esilatern Gavin asus tööle ja viis tekiga viiekilontiliste õliämbrite külge riputas.

"Saaksime teda dokis natuke juhtida, " ütles Steve.

"Või võiksime lihtsalt minna, " ütlesin esialgu.

"Me saaksime seda teha."

Ja seda me tegimegi, gaasistades, uuesti lahti lastes ja mulgutades teda mööda lainemurdjat. Läbi Kesksaare oli puksiir kaugemal, kui ma talle kuulusin. Möödas olid pruunvetikate voodid, kuuli kujuga saarmapead. Hoolimata sellest, et tundsin samasugust kauboi põnevust nagu kalalaevale lahkudes - seda innukust ohu, vere ja raha järele -, soovisin nüüd, et Rachel ja HMJ võiksid siin roolikambris olla, haarata tammerattast nuppe, lõhnata räime ja kuuseotsad vee peal. Steve vase rahakoti kett jalas, kui ta redelil üles tuli, mind mu mõtetest kinni haarates. Ta jooksis kaltsust läbi sõrmede. “Karter on täitumas. Midagi tuleb ära teha. ”

Reedel, mõtlesin. Põhjus oli see, et lahkusime reedel - kohutav õnn paadile. Meil olid kambüüsis ka banaanid, tekk taim, millest igaüks oli piisavalt, et marineerida vanade inimeste sõnul laeva uppumisega nende varahommikuses kaffeeklatsches toidupoes. Olime vaevalt linnast väljas ja juba hädas.

Leroy sidus Ahi kõrvuti ja Steve eraldas õhuvooliku kompressorist, kruvis vasktoru sektsiooni ja puhus õhk vännakukaevudesse. Õlisurve ei langenud.

Otsustasime peatada varakult, plaanides tõrkeotsing hommikul. See tihenes, kui laskusime ankrusse Schulze Cove'i, vaikse, kaitstud lahe ääres, Sergius Narrowsi lõunast. Gavin näitas mulle videot, mille ta oli sel pärastlõunal varem teinud klossivaalade mullivõrgu tekist. Suurepärane. Kontrollisin GPS-i. Me olime 200 miilist 20 läbinud.

Magama jäin alates 1928. aastast koerakõrvarõngaga, kasutades sõrmeküüne abil nafta teekonna jälgimist mootori kaudu selle paksude varude lehtede diagrammidel, teades, kas me ei suuda õlist olukorda välja mõelda, oleks meil olnud koju minema.

Teine päev

Järgmisel hommikul võtsime õlipumba lahti.

Las ma vaatan selle üle. Steve ja Leroy põrutasid, samal ajal kui üks hoidis kinni mutrivõtit ja teine ​​lahti, keerates õlipumba lahti, samal ajal kui mul käes kerge ja sisustatud tööriistad. Kui mootor töötas edasikäigul, seiskus pump. Kui see läks vastupidiselt, toimisid asjad hästi. Kunagi esineva musta lagritsa pulga pärast muretsev Leroy soovitas meil minna lihtsalt iga 20 miili tagant tagasi. Naljakas.

Pettunud läksin vööri juurde veendumaks, et paadi elektrisüsteemi toitegeneraatoril on piisavalt diislikütust. Mõni minut hiljem hoidis Leroy midagi õhus. "Vaata järgi. Vana tihend klapis kinni. ”Pumba juures tagasi Steve naeratas. "Liiga vara öelda, " hüüdis ta mootori kohal, "aga ma arvan, et meil võib olla mootor."

Rivistasime paadi, et läbida Sergius Narrows, ohtlik veepudel, kus tõusulaine rebeneb. Ligikaudu 50 saarmat hõljusid selga, narrides rannakarpide koorikutega, kuna kajakad ujusid läheduses sissekannet tehes. Punase poi küljes olevad kormoranid tundusid meie kaasreisimise ajal uskumatud. "Noh, ma olen lihtsalt kõdi, " ütles Steve pärast naftareservuaari kontrollimist. "Oleme tagasi äris."

Teisel õhtul ankrusime Hoonah Soundis, kiviviske kaugusel Deadman's Reachist - ranniku lõigus, kus vastavalt jutule surid venelased ja aleudid rikutud karpide söömise tõttu. Meie esilaternate valges valguses sätendasid fukusivetikad. Driftwood pleegitatud luu valge oli laiali mööda randa. Xander osutas, kuhu ta oli lasknud oma esimese hirve, slaidi ülaossa, otse puu joone kohale.

Vajasime valgust, et teised paadid näeksid meid pimedas. Läksin sülitades vihma ja sidusin esilaterna masti külge plastikmähisega, seejärel vajutasin nuppu. Voilà! Mastvalgusti. Eric oleks uhke. Midagi sarnast.

Salongis süütasime metsakütte tule ja vedasime värskeid köögivilju, mille Rachel oli sulanud ja külmutanud malmist pannile koos burgeri, taco maitsestamise ja kormoraniga, mida olime hooajal varem lasknud. Vesi läks tuulega tumenedes, kui me sõime, merelind oli sitke ja kalane. Ankur oigas ja me läksime kõik teki alla puhutavasse vihma.

Olime ummikus tahtmises, tuul piitsutas mäelt, buldooseris meid sügava vee poole, ankur ei suutnud liivapõhja kinni haarata. Me olime - ja see on üks väheseid meresõnalisi ütlusi, mis on sõnasõnaline - ankrut vedama.

Ärkasin sel ööl pidevalt, jälgides GPS-i teel meie rada, kujutades ette põhja kontuure, palvetades, et ankur jääks kaljule, minnes õue, et kontrollida meie kaugust rannast, ja vesteldes Xanderiga, kes teadis sellistest asjadest rohkem kui mina ja tugevdasin oma vabadust.

Keegi meist ei maganud Deadman's Reachis hästi.

Kolmas päev

Katie Orlinsky ja mul oli plaan. Smithsonian Journali fotograaf lendaks Sitkasse, pardale ujuki lennukiga ja me koordineeriksime VHF-i raadio kaudu, et leida kohtumispaik, kus ta saaks taevast välja kukkuda, veele maanduda ja puksiiri pardale ronida. Lihtne. Nagu kõik Alaska asjad.

Pühapäeva hommikul, kui tuul puhus 25 sõlme meie selja taha ja päike meie poole valgustas, hiilgasime kelgumäel mööda Chathami väina, just nagu olin ette kujutanud. Gavin ja Xander klaasistasid orkaskannu, nende dorsaanide bumerangi kõver lõikades läbi lainete. Puhastasin masinaruumis õliekraane, nautides seda, kuidas messing pärast diislikütuse sisse toppimist säras.

Siis purunes mootor, mis tõi merevesi mootori jahutamiseks. Pöördeäär, soonega metallitükk, mis ühendas selle mootoriga, oli pilsi kukkunud. Paat triivis ohtlikult, Ahi polnud piisavalt võimas, et meid tugevas tuules suunata.

Me (tähendab Steve) kinnitasime sisse gaasipumba, kasutades roostetud ketiratast ookeani pikapivooliku kaalumiseks. “Aeg minna pärlsukeldumisega, ” teatas ta. Ma järgisin, segaduses.

Masinaruumis asus kollasest terasest ratas, mis oli kohvikulaua suurune ja keerutas meie tolli tolli kaugusel, Steve ja mina lasime kõhtudele, lohistades magnetit läbi tumeda pilsi. Kohale tulid naelad, traatklambrid ja lemmik tasapinnaline kruvikeeraja. Siis käär. Ta koputas uue südamiku (ketirattalt päästetud) ja kinnitas uuesti vööd.

Katie - Xander polnud oma piloodist raadiost kuulnud. Kontrollisin oma telefoni, sain šoki, et leida vastuvõttu. Temalt oli kaksteist vastamata kõnet. Mitte mingil juhul ei saanud tema ujuk lennuk kuue jala lainetena maanduda. Pärast mõne lennureisi sooritamist laskis piloot ta umbes kümme miili lõunasse, rõõmsalt nimega Murder Cove.

Mõni tund hiljem, pärast Point Gardneri ümardamist, tühistasin kalju ja asusin lahtisesse ookeani, silmad koorusid Murder Cove'i poole. Ja seal ta oli, väike kuju rannas, keda külvas paar seal elavat puuseppa. Ta viskas oma varustuse skifti ja olimegi väljas. Mõne minuti jooksul valis ta silmapiiril välja Adaki .

Tagasi puksiiri peale muutus ilm halvemaks. Hobisime hobusesabadest sisse ja välja, mu raamaturiiul kukub kokku, lemmikkruus kukkus kambüüsis ja plahvatas põrandal. Proovisin juhttulesid ühendada, kui pihusti tuli üle püstolilaua, kuid mu käed kasvasid külmalt, sõrmed aeglustusid. Ja siis pärast lennuki tangide meeleheitlikku pigistamist helendas tüürpoordi tuli roheliselt, kuu murdis läbi pilvede ja tuul suri maha - nagu oleks jumalad öelnud: OK, piisavalt.

Me purjetasime kuuvalgel üle triibulise rahuliku mere, ristvoolu tuuleke keerles läbi roolikoja avatud akende. Steve rääkis muinasjutte, sealhulgas ühe norra isa kommetest uppuda paate, mille nad olid ehitanud oma poegadele sügavale ookeani alla, et puitu kõvendada. Aastaid hiljem tõstsid nende pojad paate, siis korrati seda protsessi oma poegade jaoks. Ma peaaegu nutsin.

Prits vööri küljest lahti. Me kogunesime esiklaasi ääres ja Gavin säras oma esilaternaga, kui Katie pilti Dall'i pringlitele, nende küljel olevad valged ja kõhud peegeldasid kuu valgust tagasi, kui nad vibuvarrest kõrvale hiilisid. Keerisime Portage Baysse, töötades selle kahvatu luminestsentsi ja instrumentide abil kinnituspunkti leidmiseks. Vahetult pärast kella kahte läksin masinaruumi generaatorit välja lülitama. Seal oli harjumatu tuuleiil, kusagil vööris oli jõeäär. See jahutav vesi, mis vesi paati sattus - iiveldas.

Leroy, Steve ja mina eemaldasime põrandaplaadid, paistades valguse pimedasse pilsi. Ja seal see oli, peenraha suurus torus, mis lubas ebatervislikku annust ookeani. Parandasime seda sinise vooliku, rihmaklambri ja epoksiidiga. Sel ööl kui magasime, pidas see vastu.

Neljas päev

Järgmisel hommikul põles Peterburist umbes 20 miili põhja pool meie mageveepump. "Pole ehitatud selleks, et töötada, " ütles Steve ja torkas mantli musta plastpumba korpust pakiruumi otsaga. Ainus materjal, mida ta vihkas rohkem kui raud, oli plastik.

See oli minu süü. Enne Sitkast lahkumist olin kõhklenud, et täitsin etteanuma paagi mageda veega, kartsin minna üle teekanni üle, nagu öeldakse tööstuses. (Paat tegi seda peaaegu ühel varahommikul 2013. aastal). Ma ei saanud aru, et pump vajab etteantud paagi vett mitte ainult nõude pesemiseks, vaid ka jakkide täitmiseks mootori ümber, mis toimivad isolatsioonina. Ilma veeta kuumenes pump üle. Ilma pumbata mootor ei jahtuks.

Üks asi, mida ma Steve'i juures armastan ja mida ma alati armastan, on see, et ta jätab süüdistuse vahele. Kui soovite tunda end jackassina (just siis tegin seda), oli see teie probleem. Tema aeg kulus lahendustele - niikaua kui rauda ja plasti ei olnud kaasatud.

Sööstsime oma järelejäänud joogivee paaki. "Võib-olla peaksin kaldtee sisse võtma, täitma" kriiskama ", " soovitas Steve, pidades silmas näidu mõõturi veerand tolli. "Kuid ärge deldaalselt."

Mida ta mõtles, oli see, et lähete saarele, kus karud ületavad inimesi, ja vahepeal lükkame edasi Peterburi, kuni vesi otsa saab. Ärge võtke aega.

Gavin, Katie ja mina napsutasime meie päästeveste. Täitsin seljakoti rakettide, magamiskoti, maapähklivõi ja marmelaadiga ning Glock 20. Xander vabastas kalju ja puksiir paiskus vaatevälja. Uurisin GPS-i, püüdes leida sõna „krõmps”. Kui vesi muutus liiga madalaks, tõstsin päramootori üles ja aerutasime ülejäänud tee randa, visata viie galloni kannud lapikuks tõusulaineks. Kaugemale loodemaale, ümbritsetud karude jälgedega, leidsime oja ja täitsime paagid. Gavini jõutõstmise tugevus oli eriti teretulnud nüüd, kui tõmbasime kannud tagasi skifti juurde.

Jälle Adaki pardal jälgisime meist kolmekesi uhkusega, kuidas vaatevälja mõõturi tase tõusis. Gavin ja mina arvasime uuesti, et minna Peterburi uue pumba järele. Pärast sidumist peatusin sadamakontori juures, et öelda, et meil on lihtsalt minut.

"Kas kutid tulevad paadist?"

" Adak ."

Ta silmad süttisid. “Ma arvasin nii. Me oleme teid oodanud. Rannavalve sai kõigi laevade teate. "Helistasin rannavalvele, et öelda, et meil on kõik korras. Linnas polnud pumpa.

20-gallonise veekindlustuse ja veel paari õllega surus Gavin meid Wrangell Narrowsi alla, kuni kaugelt nägime Adaki sinist heitgaasi. Asusime pardale, ronides roolikambrisse, kui tegime oma läbikäigust teed.

Ja kui me nurga tagant tulime - seal nad olid. Wrangelli tuled.

Ja siis läks mootor surnuks.

Seekord, pärast neli merepäeva ja nii palju avariisid, ei pannud keegi paanikasse. Vahetasime kaks filtrit, Steve puhus rooste puhastamiseks läbi kütusevooliku - sülitas välja tervisliku suutäie diislikütust - ja liikusime uuesti.

Läbi pimeduse valisime välja rohelise tule, mis vilkus iga kuue sekundi järel, ja punase tule, mis seda ei teinud. Pärimussadam. Rivistasin vööri varre tuledega. Sadama assistent vilkus meie veoauto tuledel, et meid edasi suunata, ja me suunasime paadi vihma käes oleva dokini. Puhates kätt puksiiri hööveldamise vastu, vannun, et tundsin paadi väljahingamist.

Sel õhtul küpsetasime õhtusööki hirvelihaburgeritest, vorstist ja praest, kõik puistasime kambüüsilaua ümber, naha kohal kerkis meresoola ja õli kile, mis naerdes lõhenes - kuidas Gavin ei suutnud küünlakala söömist lõpetada, õlise lõhna andis sõber meile saabumisel; kuidas Leroy kokana vähem kui 24 tundi kestis, kuna tema eelistatud vürts oli maisikreem; kuidas Steve'ile meeldis jahil käia, sest ootamatud kukkumised “koputasid” artriidi tema luudelt. Tol õhtul oli kõik lõbus.

Päev graafikust maha ja rannavalve andis sellest märku, kuid olime sellega hakkama saanud. Kui ma Rachelile helistasin, ta pritsis. Homme oleks laevakerest teada.

Viies päev

Järgmisel hommikul avastasin, et lifti operaator polnud meie hilisest saabumisest suurt rõõmu pakkunud; võib-olla peame ootama kuni neli päeva. Siis, veerand keskpäeval, irvitas ta, et tal on aken, kui saaksime selle kella 13-ks üle saada

Võistlesime oma postide juurde, saime elektri ja manööverdasime puksiiri väljatõmbamisse. Ascomi tõstuk, mis on suur kui linnahoone, oli motiveeritud meie poole nagu mõni olend Tähesõdadest . Masin urises ja puksiir nihkus oma rihmades. Sadamakapten kontrollis numbreid juhtpaneelil. "Ta on raske, " ütles ta, "veel 5000 naela ja meil on ahtririhm täis." Tõste väljahingamisel ja paat kukkus tagasi alla.

Kogunes rahvahulk, kes vaatas sadamakaptenit, kes vaatas Adakile alla, lõug ühes käes. Seda ei juhtunud ega ka pärast seda, kui olime läbi elanud. Mu meel rassis. Kui paati ei tulnud, oli meie ainus teine ​​võimalus Port Townsend. See oli hea 800 miili. Naeruväärne.
Kere üles tuli. Ma hoidsin hinge kinni. Taganema. Oh jumal.

Neljandal korral kerkis propeller veest välja. Ma saaksin keeli välja teha. Palun jätkake tulekut. Lift peatus, sadamakapten kontrollis numbreid ja lähenes mulle, tema nägu tegi näo. Siis murdis ta naeratama. "Me tõstame ta üles."

Veevoolud valasid kiilu varre juurest ära, kui ta tõusis, nagu vaal rihmades, hõljudes õhus, suurem osa tema teesklevast. "Kolmsada üksteist tonni, " lausus ta.

Üksteist tonni üle mahutavuse, kuid ma ei esitanud küsimusi.

Sel pärastlõunal tekkis paksu suure läbimõõduga Douglase kuusetera, kui põhja põhja survepesime. Ma teadsin seda juba enne, kui ta seda ütles, kuid kuidas see sügavus mu rinnus lahti laskis, kui meie laevakaitsja, kui ta plaane üles vaadates pea selja taha libises, pilk tilgutite eest varjates, ütles: "Põhi näeb välja magus." puit oli marineeritud ja seisis kildudeta pritsimisel. Veepiiril oli mädanenud plank, mõned kahjustused, mis vajasid asendamist, kuid muidu oli paat kindel.

Ma helistasin Rachelile. “See hakkab tööle. Paadiga on kõik korras. ”

"Oh mu jumal. Ma pole saanud magada. ”

*****

Sel esimesel õhtul paadikuuris ärkasin vahetult pärast südaööd ja läksin oma sussidesse välja, sõrmestades halli lõuendit, mis meid endiselt kõrgel hoidis. Mõtlesin eelseisvatele nädalatele, et tõmbasin läbi laevakerede tõmblukud, hööveldasin plangud, tammepuud keerutasin, korgi ümberkoristamiseks kasutasin mardikat ja rauda. Mõtlesin 19-aastaselt metsas oma üksi olla, ilma et mul oleks midagi karta. Ja nüüd, see paat, hoides mind varaste tundideni üles. Minu elu oli punutud Adaki sisse, just nagu see oli põimitud Racheli elule, ja siis küpsesid Racheli kõhus Haley ja nüüd kellegi teise elu.

Tagasi voodis, koridor naabruses naatriumihoovis tules, mõtlesin ma Xanderile ja Steve'ile, Gavinile, Katiele, Leroyle ja Laddyle - kõigile inimestele, kes olid aidanud meil Wrangelli juurde pääseda; rõõmu nende silmis, kui paat veest välja tõusis; ja tagasi Sitkas, kus Rachel hoidis meie last lähedal, usaldades nii kõvasti, et see töötab.

Veider oli nii paigal olla, hõljudes siin õhus, laevakerelt mööda laevakere ei tulnud laevakere kivisid. Ja veider, et sain pärast nii pikka aega aru, mida paat mulle kogu aeg ütles: usalda mind. Ma ei lähe kuhugi.