Maailm rööbastel

Kahel päeval Moskva Belorusskaja jaamas asuvas Vene raudtee kauges kontoris pileti ostmise ja sel talvel Pekingisse 7-päevase / 6-ööse rongi sisenemise vahel sain murettekitavat nõu. Vene tuttav, kes ütles, et tema arvates kõlas reis hästi, kui ma teda mitu kuud enne seda küsisin, laskis peaaegu tema tassi teed, kui mainisin, et mul on pilet. "Kas sa tegelikult lähed?" ta ütles. "Sa oled hull!" Sõbra sõber ütles, et oli algusest peale arvanud, et see on halb mõte. Pean liituma rongisaatjatega, vanaema tüüpidega, kes mõistavad, mida tähendab olla üksi reisiv naine, ütles ta. Samuti peaksin ma oma saapades magama: kellegi emal oli tema varastatud. See pole vargad, ütles keegi teine, see on purjus mees, kelle eest peate valvama.

Selleks ajaks, kui teisipäeva õhtu ümberringi veerema hakkas, tekkisid mul kahtlused, mis selgitasid, kuidas mul õnnestus saabuda Moskva Komsomolskaja jaama umbes kuus minutit enne seda, kui mu rong väljus kella 9: 35-st. Oli veebruari esimene nädal ning jaama väliplatvormid olid kaetud õhukese jää- ja lumekihiga; pimeduses seisid kobaratena karusnaha mütsid. "Jookse!" hüüdis mu sõber Stefan, kes oli tulnud mind maha vaatama.

Kui rong liikuma hakkas, tegin idamaise mustriga vaibaga hämaralt valgustatud esikust mööda saali lõppu jooma tulnud jocular-noormeeste rahvahulga kaudu, kus ma sundisin metallukse avama. Rong kiikus ja ma sain ukse tasakaalu leidmiseks kinni. Autode vahel sadas rongi metallist hingedesse lund ja ma nägin altpoolt jooksevaid radasid. Rong värises ja minu teised mõtted reisist ei kadunud, kuna haakeauto põrand kõndis jalge alla ja alla. Kuid kui ma järgmisest pimedast ühendusteekonnast välja astusin vanaaegsete paneelseintega ja kutsuvate kuldkollasete kardinate ja laudlinadega eredalt valgustatud autosse, hakkasid asjad muutuma. Valges särgis mees naeratas mulle. Ta tõstis käed. "Tere tulemast, " ütles ta. "Palun olete näljane. Kutsun teid siia tulema."

Imeliselt minimaalne rutiin võtab vastu 4735 miili pikkuse Siberi-teekonna ja rongist liikumine on üks suuremaid igapäevaseid tegevusi. Iga kord tundus see olevat seiklus. Pärast vene restorani tulid hiina autod ja selle haakeseadise ületamine oli nagu piiri ületamine. Rong sõitis kuu-uusaasta ajal ning lihtsad, sinised ja hallid autod, millele riputati punase paberiga kuldse õnne sümbolid, asendasid hõõrdunud kardinaid ja tuhmisid vene autode küllust. Briti, Skandinaavia ja Austraalia turistide poolt hõivatud esimese klassi Hiina kajutitel, aga ka mongoli ema ja tütre jaoks, kes lähevad uueks aastaks koju, oli nende enda pleekinud arvukus, põrandast laeni faux roosipuu, sinisega vaibad. Minu 2. klassi auto, rongi kõige ees, oli puhas ja lihtne. Sõbralik saatja ulatas mulle puhtad linad ja teki ning kui ma seda palusin, siis iga auto otsas kruus kuuma veega 24-tunnisest samovarist. Üksinda 4-kohalises kajutis asusin ööseks sisse.

Hommikueine ajal lausus restoraniauto eest vastutav valge särgiga mees Aleksander järgmise nelja päeva menüüd: "Liha ja kartulid, kana ja kartulid või vorst ja muna", mis kõik osutus üllatavalt üllatuslikult hea. Ma jõin kolm väga tugevat lahustuvat kohvi ja kohtusin Pekingi 24-aastase Inglismaa meditsiinikooli lõpetanud Peteriga teel Pekingi haiglasse. Neil ja Richard, mõlemad Londoni metroos töötavad insenerid, tulid hommikusöögiks ja lõid vestluse.

"See on kummaline punktide kogum, " ütles Neil, kui rong üle rööbaste ronis. Ta joonistas rajalülituste skeemi. "Tulemuseks on luude raputav turbulents."

"Mulle pigem meeldib see raputamine, " ütles Peter.

"Ja seda, " ütles Richard, kui rongi ragistamine muutus omamoodi rütmiliseks värinaks. "Seda nimetatakse tsükliliseks tipuks - kui rongi loomulik resonants vastab rööbastee loomulikule resonantsile."

Neli päeva oli lumi ja puud ainult nägime. Kui me peatusime, tegid rongis teed sängivagunid, mis tõstsid kajutitele soojust andva auto lõpus pliidipõlenguid. Mõnikord, kui liikusime läbi lumise maastiku, olid elektripostid tsivilisatsiooni ainus märk; sagedamini olid kauguses katused või otse rööbaste ääres piparkookidest aknaluukidega puitmajad. Oli tunda kivisöehaisu ja nähtamatu tahmaga muutus meie käsi halliks. Hiina autodes kokkasid saatjad, kõik mehed, keerulisi toite, kasutades ainult kivisöe tule ja samovari kuuma vett.

Väike arv asju võttis terve päeva: lugemine, kohese supi tegemine, napsimine, 10 minutiks väljumine ühes üha külmemas peatuses, kõndimine restoraniauto juurde.

Mongoolias viiendal hommikul oli meil uus söögiauto, teisel pool mitmed harjumatud autod. Seinu kattis antiloopide, jäärade, kitsede, pelikanide, mägede, pilvede ja lillede lakitud puunikerdused. Igal laual olid koera nägudega puust draakonid; pronksist draakonid vahtisid meid seintelt alla. Seina külge riputati kolme keelpilliga hobusepea viiul. "See on ilus, " ütlesin kelnerile. Ta kehitas õlgu. "See on Mongoolia." Veelgi toredam oli, kui aknad olid puhtad: veetsin päeva pelmeenide söömisel ja Gobi kõrbe minekut jälgides. Peetrus tuli sisse ja me lugesime kaameleid, antiloope, jaki, piisonit ja hiiglaslikke raisakotkaid. Ümarad jurtad märkasid päikese all kõrbe liiva; alles siis, kui lähemalt vaatasite, nägite lund ja taipasite, kui külm see olema peab.

Jõudsime sel õhtul Hiina piirile, meie viimaseks. Jaama sissepääsust tiirutas jäises tuules tohutult punaseid laternaid jaama kõlaritest mängiti “Fur Elise”. Piirilinnas restoraniroogi ajal, kui nad rongid vahetasid, tundus imelik olla kindlal pinnal.

Reisi viimasel hommikul ärkasin pruunile künklikule maastikule, millest tekkisid peaaegu orgaaniliselt pruunidest tellistest külad. Ainus värv lisas Lunari uue aasta punased ribad ja laternad. See maastik andis teed tööstuslinnadele ja tohututele söetehastele, kus veoautod viskasid tumehalli tolmu. Punased laternad tähistasid maastikku kõikjal, tuule käes kõikudes.

Pärast maitsvat lõunat ilustamata uues Hiina restoraniautos oli lõpuks aeg pakkida. Riisusin lehed, andsin kruusi saatjale tagasi ja sain viimase hetke viimaseid nõuandeid Hiinas navigeerimise kohta keelt rääkimata. Istusin siis tagasi ja vaatasin, kuidas lagunenud tehased mu aknast välja lähevad. Peking - ja seega reisi lõpp - lähenes. Kuid mul oli üks asi, mis mind lohutas: ma peaksin uuesti rongi võtma, sest ma magasin läbi Baikali järve.

Näpunäited:
Mees seitsmekümne üks on fantastiline teabeallikas selle reisi kohta. http://www.seat61.com/Trans-Siberian.htm

Pileteid saab osta otse igast Moskva rongijaamast; hinnaga 9 100 rubla nelja voodiga 2. klassi kajutis voodi eest või 13 074 rubla 1. klassi kai eest kahe voodiga kajutis, see on odavaim võimalus.

Tooge rätik, kuna võite käsnavanne võtta, kui lisate sooja vett samovarist vannitoa valamu jääkülma veega. 1. klassi kajutites on jagatud duširuumid.

Teekotid ja lahustuv supp on head; saate neid osta jaamades peatuste ajal.